Selasa, 26 November 2013

GLA COMPLEX





Gamma-Linolenic Acid atau panggilan manjanya GLA diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO (evening primrose oil). Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi biovailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengestrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard,anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Biovailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

SUMBER ASLI GLA
  1. Borage seed => 17% - 25%
  2. Blackcurrant => 15% -20%
  3. EPO => 7% - 10%
MANFAAT UTAMA :
  • Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser,mengeluarkan virus,melegakan kelesuan,membersihkan kahak,meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron -GLA membentuk prostagladin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita,memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan,mood swing,retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes,insomnia,ketidakhadaman,depresi.
  • Memperbaiki prostatomegaly -GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh,menbghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit - Mengurangkan inflamasi kulit,eczema,alergi,ketagalan,kulit kering,perbaiki bintik penuaan,tinea,kurap.
  • Menghalang komplikasi diabetes -Merendahkan gula darah,berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
  • Pelangsinagn dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolestrol LDL,menghalang penambahan berat badan dengan berkesan,memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik,menghalang penambahan berat badan.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah,merangsang peredarand darah,penngembangan salur darah,memperbaiki tekanan darah tinggi,mengelak maslah jantung.
  • Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan gugur
  • Hiperaktif dan Autisme (ADD/ADHD) - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak2 baerautisma,sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

CADANGAN PENGAMBILAN:
  • 2 biji sebelum tidur
  1. untuk kesuburan (mahu hamil) - Ambil dari hari pertama period hingga hari ovulasi kemudian stop.waktu subur berusaha untuk dapatkan anak.Next jika period consume semula GLA mengikut step seperti tadi.
  2. Jika kitaran tidak teratur ambil GLA untuk betulkan kitaran haid 2 biji sebelum tidur.
3.Jika kitaran haid dah cantik dan kita ambil GLA untuk kesuburan ambil 1 biji GLA setiap malam dari hari 1 hingga sehari sebelum ovulasi.

Price (GLA - 60biji)
RP : RM91.25 WM / RM95 EM
DN : RM73 WM / RM76 EM

TESTIMONI GLA COMPLEX

Hubungi saya sekarang! ^-^
NURUL ISMAIL
Shaklee ID: 1024007
WhatsApp/ SMS: 0133207458
Email: halcent.boutique@gmail.com
Facebook Page: HALCENTCOLLECTIONS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan